آیا برای شما هم مشکل آبگیری نکردن لباسشویی پیش آمده است؟ واقعا علت نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی چیست؟ و چگونه می توان این مشکل را برطرف نمود؟ گاهی ممکن است ماشین لباسشویی شما برای شروع کار نتواند آبگیری کند. علت این مشکل چیست؟ باید توسط متخصصان کاردان مجموعه حل و فصل شود یا خودتان به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.

برای رسیدن به پاسخ این پرسش بهتر است متن زیر را مطالعه نمایید.

 

  • تذکر :

 

بهتر است بدانید تمامی مطالب این وب سایت به صورت آموزشی می باشد و در واقع شما می توانید با آموزش گرفتن از این متن به راحتی برخی از مشکلات ساده را حل کنید .

به هیچ عنوان مطالب این متن به شما اطلاعات کافی نمی دهد تا به تنهایی بتوانید مشکلات فنی و تخصصی را حل نمایید.

بهتر است بدانید تعمیر ماشین لباسشویی کار آسانی نیست و شما برای انجام کار تعمیرات باید به حدی تجربه داشته باشید که از رفتار های ماشین لباسشویی بتوانید علت خرابی را تشخیص دهید. متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی با دوره هایی که دیده اند و با تجربه ای که در این راه کسب کرده اند تمامی قطعات را به خوبی شناخته و از نحوه ی کارکرد آنها به خوبی مطلع می باشند.

 

 

بهتر است بدانید که تعمیرکاران تازه وارد نیز تا حدودی از دستکاری ماشین لباسشویی خودداری می کنند زیرا تعمیر ماشین لباسشویی پرریسک می باشد و ممکن است بر اثر دستکاری اشتباه ماشین لباسشویی به طور کلی خراب شود.

 

 

همواره شما می توانید با مراجعه به یک تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی از خرابی های بعدی نیز جلوگیری کنید. امروزه در سراسر شهر های ایران تعمیرگاه های تعمیر لباسشویی به صورت پراکنده ایجاد شده اند تا شما به راحتی و در اولین فرصت بتوانید از خدمات تعمیراتی انها بهره مند شوید.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند ؟

  • فکر کنید در یک روز تعطیل که قصد دارید لباس های چرک تلنبار شده را بشویید. برای این کار لباس های کثیف را در داخل لباسشویی ریخته و ماشین لباسشویی را روشن می کنید و بعد از ریختن پودر ماشین لباسشویی و انتخاب برنامه ی شستشو ماشین شروع به کار میکند.

 

 

  • حال شما هر چقدر منتظر می مانید ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند. در اینصورت اعصاب خوردی برای شما ایجاد می شود و شما را از کار های روزانه باز می دارد و باعث می شود برنامه ریزی روزانه شما بهم بخورد.

علل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در متن زیر مواردی بیان شده است که دلایل نیامدن آب به داخل ماشین لباسشویی را برای شما مشخص می کند، سپس علاوه بر آن راهکار های موجود برای رفع این مشکلات نیز بیان شده است که بهتر است آنها را مطالعه کنید و آگاه باشید.

مورد اول : صافی ها و شیلنگ های تأمین آب لباسشویی

 

آبگیری نکردن به دلیل خرابی صافی

  • سیستم آبگیری ماشین های لباسشویی توسط شلنگ های لاستیکی که از شیر آب تغذیه می شوند آب مورد نیاز ماشین لباسشویی را تامین می کند. طول این شلنگ ها گاها به 2 یا 3 متر نیز می رسد و در انتهای این شلنگ ها در محلی که به سیستم آب شهری متصل می شوند دارای صافی و یا فیلترهای کوچکی هستند که از ورود رسوبات و دیگر مواد موجود در آب که باعث وارد شدن آسیب به ماشین لباسشویی می شود، جلوگیری می کند.

  • بنابه مواردی که پیشتر گفته شد یکی از دلایلی که می تواند مانع آبگیری صحیح و درست ماشین لباسشویی شود، وجود ایراد در شلنگ های آبگیری می باشد. ممکن است این شلنگ ها در شرایط آب و هوایی نامناسب ترک برداشته و نشتی آب داشته باشد و یا در صورت پیچ خوردگی تا شدن و یا گیر افتادن جسمی در داخل شلنگ مانع آبگیری لباسشویی می شود. در صافی ها نیز در صورتی که رسوبات زیادی در دهانه صافی گیر کرده باشد مانع از ورود آب به شلنگ می شود و فرآیند آبگیری لباسشویی به مشکل برمیخورد.

  • برای حل مشکلات آبگیری ماشین لباسشویی که در بالا به آنها اشاره شد باید ابتدا از باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کرد. اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید با بررسی شلنگ و صافی آن اقدام به رفع مشکل نمود. برای اطمینان از باز بودن راه شلنگ می توان از یک سطل استفاده کرد و فشار طرفین آن را مشاهده نمود و در صورت وجود مشکل اقدام به تعویض قطعات معیوب کرد.

مورد دوم : شیر تأمین آب خانگی

  • ممکن است ایراد از شیر آب خانه شما باشد. ابتدا از باز بودن شیر مطمئن شوید و در صورتی که به مسدود بودن شیر مشکوک هستید برای تعویض آن اقدام نمایید.

مورد سوم : شیر برقی ماشین لباسشویی

  • یکی از مهمترین بخش های ماشین لباسشویی که می تواند مانع آبگیری درست ماشین لباسشویی شود، وجود ایراد در شیر برقی یا شیر ورودی آب است. در صورتی که این شیر دچار مشکل شود روند آبگیری ماشین لباسشویی مختل شده و نمی توان آب مورد نیاز را تامین کند. این شیرها علاوه بر ولتاژ باید از فشار آب خوبی نیز برخوردار باشند.

 

 

آبگیری نکردن به علت کار نکردن شیر برقی

 

  •  در صورتی که شیر ورودی آب از فشار مناسبی برخوردار باشد در این صورت باید از متصل بودن برق به شیر برقی اطمینان حاصل کنید و برای اندازه گیری ولتاژ ورودی آن از مولتی متر استفاده کنید. این اندازه گیری ولتاژ نیز باید در زمانی که دستگاه در حال آبگیری است صورت گیرد و به دلیل وجود امکان برق گرفتگی باید این عمل توسط متخصص این کار صورت پذیرد. اگر ولتاژ به شیر می رسد و عمل آبگیری صورت نمی گیرد خود شیر معیوب است و در صورتی که ولتاژ به شیر نمی رسد باید قطعاتی که ولتاژ شیر را تامین می کنند مورد بررسی قرار گیرند.

  •  قطعات تامین کننده ولتاژ شیر برقی تایمر یا برد الکترونیکی ، سوئیچ سطح آب و یا سیم کشی داخلی است که در صورت نرسیدن ولتاژ به شیر برقی ممکن است ایراد از یکی از این قطعات باشد.

مورد چهارم :هیدروستات یا سوئیچ فشار

  • هیدروستات وظیفه ولتاژ رسانی به شیر برقی آب را دارد که در واقع با گذشتن جریان از تایمر یا برد الکترونیکی و ورود این جریان به هیدروستات به شیر برقی می رسد. در صورتی که پس از آبگیری دیگ ماشین لباسشویی به سطح مناسبی از آب برسد این سوئیچ فشار ولتاژ ورودی به شیر برقی را قطع کرده و از فرآیند آبگیری جلوگیری می کند. پس از این مرحله جریان به موتور هدایت شده و برنامه شستشو ادامه می یابد.این قطعه توسط شلنگ و منبع هیدروستات به قسمت پایین دیگ لباسشویی متصل شده است،هنگام ورود آب به داخل این منبع، فشار هوا در شلنگ ایجاد میشود زمانی که آب به مقدار کافی وارد لباسشویی شود سوییچ فشار عمل کرده و ولتاژ سر شیر برقی قطع میشود.
  • هرگونه گرفتگی در مسیر شلنگ و ورودی منبع هیدروستات  باعث میشود تا سوییچ فشار آزاد نشود و همچنان شیر برقی  عمل نکند.

 

آبگیری نکردن به علت خرابی هیدرواستات

 

  • در صورتی که سیستم هیدروستات دچار خطا و مشکل شود فرآیند آبگیری مختل می شود. این ایراد ممکن است پیش از پر شدن دیگ آب خود را نمایان کند و یا از همان ابتدا با جلوگیری از ورود آب خطای خود را نشان دهد. بررسی خرابی هیدروستات با مولتی متر و توسط تعمیرکار ماهر صورت می گیرد و در صورت خطا قطعه معیوب تعویض می شود.

مورد پنجم : سلکتور، تایمر یا برد الکترونیکی

 

 

آب گیری نکردن به علت خرابی سلکتور لباسشویی

  • در مدل های قدیمی لباسشویی وظیفه ی هدایت جریان الکتریکی به قطعات مختلف دستگاه از جمله شیر برقی بر عهده تایمر مکانیکی بود که در مدل های جدید تر به جای این تایمر از برد الکترونیکی استفاده می شد. در هنگام پروسه آبگیری این برد وظیفه ولتاژ رسانی به شیر برقی را برعهده دارد.

 

  • اگر در تایمر یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایرادی ایجاد شود مانع رسیدن جریان به شیر برقی شده و در نتیجه آن پروسه آبگیری ماشین لباسشویی به مشکل می خورد. برای تست تایمر باید ولتاژ کنتاکت توسط مولتی متر اندازه گیری شود و در برد های الکترونیکی نیز باید ولتاژ پایانه الکترونیکی بررسی شود. به علت اینکه این کارها در هنگام آبگیری صورت می گیرد امکان برق گرفتگی وجود دارد و باید توسط تعمیرکار این کار صورت گیرد.

مورد ششم : فشار آب

  • با توجه به مواردی که در بالا گفته شد در صورتی که فشار آب شیر برقی تامین نشود در پروسه آبگیری ماشین لباسشویی خلل ایجاد می شود. این فشار آبی که باید در لوله های آب وجود داشته باشد فشار آبی حدود 20 psi می باشد.

مورد هفتم :کثیف بودن و گرفتگی جا پودری

  • در قسمت جا پودری سوراخ های ریزی وجود دارد تا آب به صورت یک نواخت روی وان پودر یا مایع ریخته شود و آن را در خود حل کند و وارد دیگ کند. آب پس از خروج از شیر برقی وارد جا پودری شده و این سوراخ های ریز عبور می کند به مرور زمان در اثر انباشته شدن املاح و رسوبات این سوراخ ها مسدود شده و مانع ورود آب به مخزن لباسشویی می شود. برای برطرف کردن این مشکل می بایست جاپودری باز و جرم گیری شود و در صورت نیاز تعویض گردد. باز و بسته کردن جا پودری نیازمند تخصص کافی می باشد باید توسط افراد کار بلد انجام شود. در غیر این صورت احتمال آب ریزی از قسمت های متصل به جاپودری به وجود می آید.

 

آب گیری نکردن به علت گرفتگی جاپودری

  • یک نکته مهم اگر خواستید جاپودری را تمیز کنید. بهتر است قبل از باز کردن از تمام مراحل عکس بگیرید. و اینکه مواظب باشید که خارهای جاپودری دچار شکستگی نشوند.

مورد هشتم : اشکال در سیم کشی لباسشویی

  • هر یک از قطعات مربوط به آبگیری کردن ماشین لباسشویی مانند شیر برقی، هیدرو استات، سنسور سلکتور و...بوسیله سیم کشی از مسیر های مشخصی به برد الکترونیک یا تایمر مکانیکی متصل شده اند.هرگونه اتصالی و قطع شدن در مسیر سیم کشی منتهی به این قطعات باعث میشود تا عمل آبگیری انجام نپذیرد.همچنین خرابی سوکت های متصل به قطعات مذکور باعث میشود تا جریان برق به درستی منتقل نشود و عمل آبگیری منحل شود.بررسی سیم کشی و عیب یابی آن توسط افراد بی تجربه خطرناک بوده و باعث ایجاد خرابی بیشتر میشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *