از جمله دلایل تماس با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی سامسونگ و درخواست کمک از متخصصان تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در محل سروصدای زیاد ماشین لباسشویی است. این سروصدا خانواده را به سرسام آورده و باعث سلب آرامش خانواده می‌شود.

دلایلی که در ماشین لباسشویی باعث ایجاد صدا می‌شوند و قابل تعمیر توسط فرد غیر فنی نیستند شامل موارد زیر می باشد:

 

 

  • ممکن است بلبرینگ‌های موتور و یا بلبرینگ‌های سه‌ نظامی ماشین لباسشویی دچار شکستگی یا مشکل شده باشد، باید توسط متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ بررسی و تعمیر شود.

 

  • ممکن است تسمه ماشین لباسشویی پوسیده و یا پاره شده باشد، توسط متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ بررسی و تعویض شود.

 

  • ممکن است مشکل از دیگ ماشین لباسشویی باشد و یا شفت آبکش و یا فولی چرخاننده آسیب‌دیده باشد، باید توسط متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ بررسی و تعمیر شود.

 

  • گاها هم ممکن است به دلیل ایجاد مشکل در وزنه‌های تعادل ماشین لباسشویی سروصدا ایجاد شود، بهتر است توسط متخصصان تعمیر لباسشویی سامسونگ سالیانه ماشین‌های لباسشویی سرویس و عیب‌یابی شوند.

 

مورد اول : بلبرینگ و کاسه نمد

ماشین لباسشویی دارای قطعات متحرک متعددی میباشد . از جمله این قطعات: بلبرینگ ها ،شفت وسه نظام وآبکش میباشد که در داخل دیگ قرار گرفته اند .شفت و سه نظام به قسمت پشت آبکش پیچ یا پرچ شده است .شفت از داخل دو عدد بلبرینگ رد شده و قسمت انتهایی آن از پشت دیگ بیرون آمده است.برای جلوگیری از نشت آب به قسمتی که بلبرینگ ها قرار دارند،یک کاسه نمد تعبیه شده است.

لرزش ماشین لباسشویی به علت خرابی دیگ
در اثر استفاده مداوم و نادرست از ماشین لباسشویی آب از کاسه نمد نشت میکند و به بلبرینگ ها میرسد .در این صورت به بلبرینگ ها آسیب رسیده و به صدا می افتند.در این حالت ماشین لباسشویی در مرحله خشک کن با صدای زیادی کار میکند و معمولا صدای موتور هواپیما میدهد!!!! گاهی صدای بلبرینگ پس از روشن کردن لباسشویی و در مرحله شستشو نیز به صورت خرخر به گوش می رسد.  برای عیب یابی این مشکل ابتدا لباسشویی را خاموش کرده و درب لباسشویی را باز کنید و آبکش را بچرخانید .اگر صدای خرخر شنیده شد مشکل از بلبرینگ های دیگ میباشد و برای تعویض آن باید با مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی(۰۲۱ ۴۷۶۳۹) تماس بگیرید.

شفت و سه نظام نگهدارنده آبکش

همانطور که قبلا اشاره شد ،یکی از قسمت های متحرک لباسشویی،شفت و سه نظام نگهدارنده آبکش میباشد.اگر از ماشین لباسشویی بصورت نادرست استفاده شود و بیشتر از ظرفیت مجاز لباس داخل آن ریخته شود ،سه نظام آن ترک برداشته و به مرور زمان می شکند .در صورت بروز این مشکل لباسشویی در حین شستشو صدای لق لق میدهد ومعمولا با لرزش شدید همراه است.

سرو صدای ماشین لباسشویی به علت خرابی سه نظام

در برخی موارد قبل از شکستن سه نظام، آبکش استیل متصل به سه نظام تاب برداشته و از حالت بالانس خارج میشود و عملکرد لباسشویی با لرزش ،صدا و تکان های شدید و همراه است. برای عیب یابی درب لباسشویی را باز کنید وچند ضربه به قسمت انتهای آبکش بزنید.اگر متوجه لقی در آبکش شدید قطعا سه نظام شکسته شده و باید تعویض گردد. توجه داشته باشید که تعویض سه نظام و شفت کار بسیار پر دردسر و حساسی میباشد و با اوراق و مونتاژ کامل دستگاه همراه است و باید توسط تکنسین ماهر و باتجربه انجام شود.

علت سوم : موتور

موتور لباسشویی بسته به نوع آن در قسمت پشت یا پایین دیگ قرار دارد و گشتاور مورد نیاز برای به حرکت درآوردن درام داخل دیگ را فراهم میکند. اجزای موتور شامل :روتور و شفت،استاتور،بلبرینگ ها و ذغال ها میباشد.اگر درهنگام کار کردن ماشین لباسشویی متوجه صدای غیر عادی از قسمت موتور شدید ،با خواندن ادامه مطلب پی خواهید برد که مشکل از موتور لباسشویی است یا نه! اگر در حین کار کردن موتور لباسشویی صدای (جیرجیر)یا(وزوز) شنیده شد مشکل از بلبرینگ ها یا ذغال های موتور مییاشد.بدلیل استفاده طولانی و نادرست از لباسشویی به موتور آن آسیب رسیده و بلبرینگ ها و ذغال ها به صدا می افتند.اگر این آسیب جدی تر باشد در نقطه اتصال ذغال ها به کلکتور جرقه های شدید ایجاد میشود و معمولا با بوی سوختگی ناخوشایندی همراه است.

علت سر وصدای ماشین لباسشویی

اگر لباسشویی شما موتور اینورتر یا گیربکسی(directdrive) داشته باشد و صدای (تق تق)یا(خرخر) بصورت پله ای از آن شنیده شود مشکل برد کنترل اصلی آن میباشد و نشانگر این است که ولتاژ موردنیاز برای راه اندازی موتور بصورت یکنواخت فراهم نمیشود.

(تصویر موتور گیربکسی)

بررسی و عیب یابی دقیق این ایراد و تعمیر آن به دانش ودتجربه بالایی نیاز دارد و باید به افراد باتجربه و کاردان سپرده شود

علت چهارم :کمک ها و فنر ها

برای جلوگیری از لرزش وتکان های دیگ ماشین لباسشویی همانند سیستم تعلیق خودرو،کمک ها و فنرهایی تعبیه شده است.کمک های لباسشویی از یک طرف به زیر دیگ و از طرف دیگر به قسمت پایین بدنه متصل شده اند و مخزن دیگ توسط فنر هایی از قسمت بالای بدنه آویزان شده است.تعداد کمک ها و فنر ها بسته به ظرفیت لباسشویی و حجم دیگ متغیر است.

علت سر و صدای لباسشویی به علت خرابی کمک فنر
اگر در حین کار کردن لباسشویی صدای (لق لق) یا صدای (ضربه های آهسته)به گوش رسید احتمال خرابی کمک ها و فنر های متصل به دیگ وجود دارد.در داخل کمک ها ،نمد هایی وجود دارد که به مرور زمان خورده شده و از بین میرود در واقع کمک ها دیگر قادر به دفع نوسانات دیگ نیستند وباید تعویض شوند.
فنر های نگهدارنده ی دیگ هم به مرور زمان فرسوده شده و می شکنند . در صورت شکستن فنرهای متصل به دیگ نوسانات دیگ زیاد شده و صدای برخورد دیگ به بدنه لباسشویی شنیده میشود.
اگر متوجه این ایراد در ماشین لباسشویی خود شدید ،مشکل را جدی بگیرید. چون در این وضعیت استفاده مکرر از لباسشویی باعث ایجاد خرابی بیشتر و بی شک هزینه های بالاتر تعمیر خواهد شد.

علت پنجم:پمپ تخلیه و پمپ آبپاش

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی وظیفه تخلیه آب داخل دیگ را برعهده دارد.در برخی از مدل های ماشین لباسشویی،برای افزایش کیفیت شستشو،یک پمپ آبپاش هم تعبیه شده است که آب را از کف دیگ سیرکوله میکند و از قسمت بالای دیگ بر روی لباسها می پاشد.اگر عمر مفید این پمپ ها به پایان برسد ،عملکرد آنها با سرو صدای زیادی همراه خواهد بود و معمولا صدای (وزوز)یا(خرخر) میدهند.

صدای زیاد ماشین لباسشویی به علت خرابی پمپ تخلیه

موتور پمپ در داخل یک پوسته پلاستیکی قرار دارد و توسط پیچ یا خار به پوسته چفت شده است .گاهی ممکن است یک جسم خارجی از دیگ به داخل پوسته پمپ راه پیدا کند و به پره های پمپ گیر کند .در این حالت نیز پمپ به صدا می افتد.بهتر است هر سه ماه یکبار فیلتر پمپ را باز کرده و آن را کاملا تمیز کنید.

 

علت ششم: شیر برقی ورودی آب

شیربرقی یکی از اجزای مهم ماشین لباسشویی میباشد که وظیفه آن ورود آب به داخل جاپودری و در نهایت دیگ لباسشویی است.اگر در حین کار ماشین لباسشویی در مرحله آبگیری متوجه صدای (وزوز) غیر معمول شدید دلیل آن خرابی شیر برقی میباشد.البته در مواقعی که فشار آب ورودی کم باشد و یا شیربرقی خشک کار کند این صدا شنیده میشود .بنابراین قبل از هرچیز فشار آب ورودی را چک کنید.سپس شلنگ ورودی که در پشت لباسشویی قرار دارد را بررسی کنید که دچار پیچ خوردگی نشده باشد.

علت سر و صدای ماشین لباسشویی شیر برقی

مرحله بعد نوبت چک کردن صافی ورودی شیر برقی میباشد.قسمتی که شلنگ ورودی به شیربرقی متصل میشود یک صافی یا توری قرار دارد که از ورود رسوبات و ذرات ریز به شیر برقی جلو گیری میکند .با وجود این رسوبات، شیر برقی با صدای غیر عادی کار میکند.شلنگ ورودی را از لباسشویی جدا کنید ،صافی را درآورده و به خوبی تمیز کنید سپس دوباره در جای خود قراردهید و از لباسشویی تست بگیرید.

اگر مراحل فوق را بررسی کردید و ایراد برطرف نشد ما مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی (۰۲۱۴۷۶۳۹)تماس بگیرید

تسمه و پولی دیگ

در لباسشویی های تسمه ای، گشتاور مورد نیاز برای چرخش درام بوسیله ی تسمه و پولی از موتور به شفت منتقل می گردد. تسمه ها در ابعاد و اندازه های مختلف در مدل های متفاوت ماشین لباسشویی به کار برده شده اند و با گذشت زمان و بالارفتن کارکرد لباسشویی فرسوده و خشک می شوند و در هنگام چرخیدن درام صدای جیغ مانند یا صدای (جیرجیر) به گوش می رسد.در این حالت می بایست تسمه تعویض و مطابق سایز خودش جایگزین شود.
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید تسمه از یک طرف بر روی شفت موتور و از طرف دیگر بر روی پولی دیگ سوار می شود.جمع شدن هر گونه گرد و خاک و کثیفی بر روی پولی و یا ترک برداشتن قسمتی از پولی باعث ایجاد سروصدا در این قسمت می شود.

 

 

وزنه های کاهش لرزش دیگ

علاوه بر کمک و فنر ،برای کاهش لرزش و نوسانات دیگ، وزنه هایی از جنس بتن یا فلز به قسمت هایی از دیگ متصل شده است.این وزنه ها اغلب به دیگ پیچ شده اند یا با چسب های مخصوص پرس شده اند.اگر به هر دلیلی پیچ های نگهدارنده شل شوند یا وزنه ها در جای خود لق شوند در هنگام کار کردن لباسشویی ، نوسانات دیگ با سر و صدای زیادی همراه خواهد بود.این صدا معمولا بصورت صدای (تق تق) و (کوبشی) به گوش می رسد.

درصورت مواجه شدن با این مدل سر و صدا ،لباسشویی را بلافاصله خاموش کنید و به هیچ وجه روشن نکنید ،چون احتمال خرابی بیشتر و سوراخ شدن دیگ وجود دارد.

پایه ها و تراز نبودن سطح

کابین لباسشویی بر روی چهار عدد پایه لاستیکی قرار دارد تا لباسشویی در حین کار کردن با سطح اصطکاک داشته باشد و لرزش و سروصدا ایجاد نشود..به مرور زمان لاستیک این پایه ها پوسیده شده و خورده می شوند اصطکاک خود با سطح را از دست می دهند.بنابراین لباسشویی به لرزش می افتد و با سروصدا کار می کند. همچنین اگر سطحی که لباسشویی بر روی آن قرار دارد مستحکم و تراز نباشد عملکرد لباسشویی با سرو صدای زیادی همراه خواهد بود.برای بررسی این موضوع لباسشویی را به جلو هدایت کرده و کمی به عقب خم کنید.اگر پایه ها معیوب باشند باید آنها را تعویض کنید. 

توجه: اگر پایه ها سالم باشند ممکن است مشکل از تراز نبودن پایه ها باشد .پایه ها بصورت پیچی به بدنه بسته شده اند وبا باز یا بسته کردن آنها می توانید لباسشویی را تراز کنید

مشکل سر و صدای لباسشویی مربوط به قطعات دیگر

نکاتی مهم برای افزایش عمر لباسشویی و جلو گیری از به صدا افتادن آن:

  • از ریختن پارچه های یه قواره و سنگین در لباسشویی مانند پرده های سنگین ، پتو ,رو فرشی و پادری که آب زیادی به خود جذب می کنند،جدا خود داری کنید.
    سعی کنید همیشه کمتر از ظرفیت مجاز لباسشویی در آن لباس بریزید و به هیچ وجه بیش تر از ظرفیت در آن لباس نریزید.
  • پس از پایان کار لباسشویی و خارج کردن لباس ها،درب لباسشویی را کمی باز بگذارید تا هوا در داخل دیگ لباسشویی جریان پیدا کند و رطوبت داخل آن خشک شود .حدال امکان با یک دستمال تمیز آبی که در لبه داخلی لاستیک جمع شده است را خشک کنید.
  • گر قصد جابجایی و نقل مکان دارید حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.چون بسیار پیش می آید که در حین اثاث کشی بدلیل بی احتیاطی کارگران،به‌ ماشین لباسشویی آسیب های جدی وارد می شود.برای باز کردن لباسشویی ونصب مجدد آن در محل جدید می توانید با مرکز خدمات لباسشویی(۰۲۱۴۷۶۳۹) تماس بگیرید.
  • از روشن کردن پشت سر هم و پی در پی ماشین لباسشویی پرهیز کنید.حداقل دو الی سه ساعت به موتور لباسشویی استراحت دهید و سپس برای استفاده مجدد لباسشویی را روشن کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *